Wielojęzyczny CRM w chmurze

2016-12-08 | chmiuro artykuł wielojęzyczność

Międzynarodowy zespół w firmie to coraz powszechniejsze zjawisko w dzisiejszych czasach. Migracja ludności charakteryzuje się tym, że do działów HR coraz częściej trafiają  aplikacje pracowników zagranicznych. Niejednokrotnie możemy nawet w niewielkich firmach spotkać się z sytuacją, kiedy kierownik jest w Polsce, przedstawiciel handlowy w Madrycie, a informatyk w Londynie. W jaki sposób koordynować pracą takiego zespołu? Jak pokonać barierę językową?

System CRM

Komunikacja internetowa do tej pory mailowa, przenosi się na wyższe poziomy. Dziś za pomocą maila nie jesteśmy w stanie zweryfikować wszystkich zadań pracownika. Zaś w przypadku zespołu międzynarodowego, każdego napisać w innym języku. Znajomość języka angielskiego jest dziś priorytetem i naturalną oczywistością, ale nie zawsze potrafimy omówić trudne techniczne zagadnienia produktu. Tu z pomocą przychodzi często prosty darmowy crm, który na pewno pomaga w usprawnieniu komunikacji. Wprowadzenie systemu ułatwiającego zarządzanie i komunikację w firmie staje się rzeczą konieczną. Ale czy jest to trafne rozwiązanie w przypadku zespołu międzynarodowego? Musimy wziąć pod uwagę dwa aspekty tej współpracy: powinna być ona prowadzona w kilku językach i często na odległość. Firma  staje przed podęciem decyzji o zainwestowaniu w narzędzie pozwalające na komunikację z każdego miejsca i w każdym języku, czyli crm w chmurze.

CRM w chmurze

Wprowadzenie systemu CRM w firmie, jest sposobem na zwiększenie efektywności zespołu i lepszej koordynacji prowadzonych projektów. W przypadku międzynarodowej kadry pracowniczej, kluczowym warunkiem okazuje się być poliglotyzm systemu. W ten sposób każda osoba koordynuje swoje zadania w wybranym języku. CRM w chmurze to także odpowiedź na zwiększenie naszej mobilności. Przy ekspansji zagranicznych rynków częste wyjazdy stają się codziennością. Wprowadzenie mobilnego systemu CRM online jest najlepszym rozwiązaniem, by będąc setki kilometrów od firmy, pracując w innym państwie, lub języku być cały czas na bieżąco.

Wielojęzyczność i wielokulturowość to przyszłość i wyzwanie dla każdej branży. Wszyscy codziennie ulegamy zjawiskom i skutkom globalizacji oraz ciągłej wędrówki ludów. Dlatego powinniśmy realnie pomyśleć o przyszłości naszych zespołów w pracy i już dziś zainwestować w narzędzie które pomoże nam przyśpieszyć nasz sukces.