Co sprawia, że niektóre wiadomości e-mail są śmieciowe? I dlaczego klikamy na inne?

Co jest potrzebne, aby wiadomość marketingowa była na tyle angażująca, że zatrzymujemy się i podążamy za nią do sklepu internetowego lub do firmy stacjonarnej?

Email marketing działa.

Jeśli nie czytasz dalej, zrozum to: Marketerzy nadal uważają, że e-mail jest skuteczny, dziś bardziej niż kiedykolwiek.

Nie znaczy to, że wszystkie kampanie email marketingowe są sobie równe, ale statystyki nie kłamią. Według badania przeprowadzonego przez Gigaom, marketerzy uważają, że e-mail jest wciąż najsilniejszym narzędziem w ich arsenale, przebijając zarówno media społecznościowe, jak i SEO, jeśli chodzi o podnoszenie świadomości, zwiększanie akwizycji, rozpoczynanie konwersji i wspieranie utrzymania klientów.

Ale tylko dlatego, że ci marketerzy zdecydują się wydać pieniądze na email marketing, nie gwarantuje jego skuteczności dla Ciebie. W końcu przycisk "delete" też nie jest Ci obcy. Jak możesz uniknąć tego losu dla swoich działań email marketingowych?

Spraw, by email marketing pracował dla Ciebie

e-mail

Poznaj dorosłą wersję email marketingu. To już nie jest ten irytujący dzieciak, który zabiega o Twoją uwagę. Nadchodzący wiek email marketingu oznacza, że jest to pełnowartościowe narzędzie marketingowe z precyzją targetowania i możliwością tworzenia wyrafinowanych przekazów.

Wysyłaj ukierunkowane e-maile do klientów, kontrahentów i wszystkich innych osób, do których chcesz dotrzeć. Połącz swój CRM z dostawcą usług poczty elektronicznej (ESP) i innymi zintegrowanymi aplikacjami, aby zarządzać listami subskrybentów, tworzyć kampanie e-mailowe i sprawdzać ich skuteczność.

Chcesz, aby precyzyjne targetowanie i zaawansowane komunikaty pracowały dla Ciebie? Oto jak:

  • Zintegruj swój CRM z aplikacją dostawcy usług poczty elektronicznej (ESP), taką jak MailChimp. MailChimp obiecuje, że będziesz wysyłać lepsze wiadomości e-mail. Sprzedasz więcej produktów. Nic dziwnego, że MailChimp tak dobrze współpracuje z prostym podejściem: Get Organized. Sprzedawaj mądrzej. Rozwijaj relacje.
  • Dowiedz się więcej o swoim kliencie. Wykorzystaj ich poprzednie zakupy, listy życzeń i historię przeglądania, aby zrozumieć ich preferencje dotyczące produktów i zwyczaje zakupowe. Czy jest to przeglądarka, która ładuje swój koszyk, ale nie finalizuje sprzedaży? Stwórz zautomatyzowane, spersonalizowane e-maile za pośrednictwem swojego ESP z ofertami dostosowanymi specjalnie dla niej. Informuj ją o wyprzedażach, sugestiach podobnych produktów, które mogą jej się spodobać, ponownych zamówieniach lub zakupach nowych produktów. Ten konkretny klient może odpowiedzieć na wiadomość e-mail z tematem w stylu: Widzimy, że zostawiłeś coś w koszyku? Czy darmowa wysyłka pomogłaby?
  • Segmentuj listę klientów na grupy według kryteriów demograficznych, zachowań lub obu tych kryteriów. Spersonalizowane e-maile wysyłane do określonych segmentów zyskują więcej uwagi klientów. MarketingSherpa podaje, że współczynnik klikalności (CTR) wiadomości segmentowanych jest nawet o 50% wyższy niż ogólnych wiadomości wysyłanych do wszystkich osób z Twojej listy dystrybucyjnej. Oprócz segmentacji opartej na preferencjach zakupowych klientów, zintegrowane aplikacje CRM mogą uzyskać dostęp do danych segmentacyjnych w takich miejscach, jak media społecznościowe.
  • Skuteczniejdocieraj do klientów. Wykorzystaj swój CRM, aby wysłać do nich automatyczną wiadomość z ich imieniem i nazwiskiem. CTR wzrasta w przypadku wiadomości e-mail, w których w temacie pojawia się imię odbiorcy.

Wykorzystaj trendy, aby Twój głos został usłyszany

Wróćmy na chwilę do statystyk. Chociaż email marketing staje się coraz bardziej sprawnym narzędziem, nie jesteś jedynym, do którego docierają te informacje. Bardziej efektywny email marketing oznacza więcej użytkowników, co z kolei prowadzi do większej konkurencji o Twoich odbiorców. Jak duża jest to konkurencja? Według Radicati Group's Email Statistics Report, ruch emailowy będzie nadal wzrastał o około 4% rocznie, podczas gdy email biznesowy będzie rósł w szybszym tempie 7%.

Gotowy, aby wskoczyć na bandwagon email marketingu? Chociaż email marketing jest skuteczny i dostępny, nie powinieneś go bezmyślnie stosować. Przygotowując swoje podejście, pamiętaj o poniższych kwestiach:

  • Dostęp mobilny. Jak podaje Pew Research Center, ponad połowa wiadomości e-mail jest otwierana na urządzeniach mobilnych. Zoptymalizuj swoje e-maile i strony internetowe pod kątem urządzeń mobilnych, w przeciwnym razie czytelność Twojego przekazu będzie zagrożona.
  • Autentyczne zaangażowanie. Tak, mogę mieć głowę pochyloną nad linią życia, jaką jest moje urządzenie cyfrowe, ale to nie znaczy, że nie mam potrzeby kontaktu z innymi. Obecnie istnieje jeszcze większa potrzeba spersonalizowanej komunikacji. Dlatego tak ważne jest, aby zrezygnować z przestarzałych maili typu "bait and blast" i zamiast tego stosować segmentowane, spersonalizowane maile.
  • Ludzie wciąż kochają kupony. Wykorzystaj kupony, aby przyciągnąć uwagę klienta do swojej skrzynki odbiorczej. Kupony napędzają sprzedaż, zarówno online, jak i w sklepach. Nielsen podaje, że 27% kupujących online subskrybuje e-maile od sklepów lub produktów, aby zaoszczędzić pieniądze. Choć jest coraz mniej prawdopodobne, że Twoi klienci kiedykolwiek otworzyli niedzielną gazetę, aby wyciąć papierowy kupon, kupony skutecznym narzędziem, szczególnie jeśli chodzi o uniknięcie natychmiastowego usunięcia wiadomości e-mail. (Related: 25 Statystyki Magento, których potrzebujesz w 2019 roku, aby zwiększyć swój biznes online)
  • Email marketing nie jest samodzielny. Przyciąganie uwagi w skrzynce odbiorczej to dobry początek, ale nie jest to jeszcze ostateczny cel. Spójrz na komunikację emailową jak na portal do innych stron online i połącz ją z innymi mediami online, takimi jak video, media społecznościowe i inne kanały marketingowe.
  • Email marketing ma silny ROI. Nie jest zaskoczeniem, że e-mail pakuje najwięcej bang dla twojego reklamowego buck. W rzeczywistości, e-mail marketing może generować 44 dolary za każdego wydanego dolara. Ponieważ jest to bardziej przyjazne dla budżetu i łatwiejsze do dostosowania niż inne kanały marketingowe, e-mail marketing jest dostępnym podejściem dla małych i średnich firm. Chcesz wiedzieć, ile warte są Twoje własne działania email marketingowe? Skorzystaj z tego prostego kalkulatora ROIod Sleeknote!

Zdobądź wysokiej jakości sprzedaż dzięki wysokiej jakości wiadomościom email

Twój CRM może sprawić, że Twój email marketing będzie bardziej efektywny i skuteczny. Daj nam znać, jak spersonalizowane e-maile pomagają Ci trafić do Twojej grupy docelowej z właściwym przekazem we właściwym czasie.