W branży CRM, integracja jest mostem lub punktem połączenia pomiędzy dwoma różnymi aplikacjami, które pozwalają im współpracować.
Integracje udostępniają i wymieniają informacje między platformami, dzięki czemu nie trzeba ciągle przełączać się między aplikacjami lub dodawać zduplikowanych informacji w kółko.
Ogólnie rzecz biorąc, integracje czynią Twój CRM znacznie inteligentniejszym i zwiększają prawdopodobieństwo, że Twoi przedstawiciele handlowi będą korzystać z CRM prawidłowo, ponieważ nie ma krzywej uczenia się przy korzystaniu z ich istniejącego oprogramowania. Integracje oferują przedstawicielom handlowym wyraźne korzyści, niezależnie od tego, czy są one osadzone w CRM natywnie, poprzez webhooki, czy też za pośrednictwem strony trzeciej, takiej jak Zapier. Dla przedstawicieli handlowych, korzyści z integracji są natychmiastowe i mogą Ci pomóc:
- Zorganizować się: Centralizacja komunikacji i działań w kalendarzu.
- Skoncentrować się: Prowadzić wszystkie działania sprzedażowe w wybranym przez siebie oprogramowaniu, mając pewność, że będą one centralnie śledzone.
- Oszczędność czasu: Poświęć mniej czasu na importowanie/eksportowanie kontaktów i działań.
Aplikacje krytyczne dla skutecznej wymiany informacji o sprzedaży obejmują synchronizację poczty elektronicznej i kalendarza, automatyzację marketingu, zarządzanie dokumentami, obsługę klienta i księgowość. Przyjrzyjmy się bliżej każdej z tych ważnych integracji CRM poniżej.
Synchronizacja poczty e-mail i kalendarza
Synchronizacja poczty elektronicznej i kalendarza centralizuje Twoją pocztę elektroniczną i kalendarz pomiędzy CRM a służbową lub osobistą pocztą elektroniczną.
Większość CRM-ów posiada natywną integrację z Gmailem, Office 365 lub obydwoma. Jeśli używasz innego adresu e-mail, zazwyczaj możesz użyć protokołu SMTP, aby przenieść te wiadomości do CRM. Kiedy wysyłasz wiadomość e-mail z CRM lub swojego dostawcy poczty, automatycznie synchronizuje się ona z daną osobą lub firmą w CRM.
Dzięki synchronizacji kalendarza, musisz patrzeć tylko na jeden kalendarz dla swoich działań, zamiast na dwa. Jeśli nie masz zsynchronizowanej poczty elektronicznej i kalendarza, zwiększasz złożoność swojego dnia, jak również jesteś wrogiem każdego przedstawiciela handlowego: niepotrzebna praca.
Automatyzacja marketingu
Kolejną integracją, która ma znaczenie dla skutecznych przedstawicieli handlowych, jest automatyzacja marketingu - możliwość automatycznego wysyłania masowych wiadomości e-mail dotyczących nowych produktów, inicjatyw lub programów do potencjalnych lub obecnych klientów, a wszystko to z zachowaniem indywidualnego podejścia.
Dzięki integracjom marketing automation przedstawiciel handlowy może trzymać rękę na pulsie każdego konta, pozostając na bieżąco z informacjami i spełniając potrzeby swoich klientów. Większość aplikacji do automatyzacji marketingu oferuje konfigurowalne szablony, więc możesz stworzyć wygląd i styl, jaki chcesz, w zależności od celu i tego, co próbujesz osiągnąć.
Innym pozytywnym aspektem posiadania integracji z email marketingiem jest to, że kiedy dodajesz nową osobę lub firmę do swojego CRM, ta osoba lub firma jest automatycznie dodawana do oprogramowania marketing automation, dzięki czemu możesz pominąć ręczne wprowadzanie danych na różnych platformach. To samo dotyczy sytuacji, gdy stracisz klienta lub subskrybenta - Twoje listy są zawsze zsynchronizowane.
Wiele programów do automatyzacji marketingu pomaga również w śledzeniu wskaźnika otwarć wiadomości e-mail oraz tego, jak dobrze działa kampania kroplówkowa i dostarcza tych informacji w raportach. Do ulubionych programów automatyzacji marketingu dla SMB należą MailChimp i Constant Contact.
Zarządzanie dokumentami
Czy nie byłoby wspaniale, gdybyś mógł tworzyć oferty i kosztorysy bez wychodzenia z CRM? Właśnie dlatego przedstawiciele handlowi potrzebują integracji z zarządzaniem dokumentami. Jednak tworzenie dokumentów to tylko jeden aspekt. Można również mieć te aplikacje mówić do siebie, takie jak automatyczne wysyłanie propozycji po przedstawiciel handlowy przenosi ofertę do następnego etapu.
Systemy te mogą zarządzać podpisami elektronicznymi, jak również automatycznie dodawać nazwiska i adresy z kontaktów bezpośrednio z CRM, unikając błędów i ręcznego wprowadzania danych. Pandadoc i WebMerge są popularne wśród przedstawicieli handlowych.
Obsługa klienta
Wsparcie klienta nie zaczyna się i nie kończy na dziale pomocy technicznej. W rzeczywistości coraz więcej zespołów sprzedażowych śledzi swoich klientów za pośrednictwem biletów wsparcia klienta w swoich CRM-ach.
Wartość, jaką zapewniają te systemy, wykracza daleko poza zespół sprzedaży. Często dział obsługi klienta zajmuje się wszystkimi problemami, począwszy od kwestii technicznych, poprzez brak możliwości wzięcia udziału w webinarze, na który się zarejestrowali, aż po pomoc w rozliczeniach. Możliwość @-mention członka zespołu przechodzi długą drogę do natychmiastowego włączenia ich do dyskusji i rozwiązania problemu znacznie szybciej; wszystkie notatki i działania są również uwzględniane, więc członek zespołu niedawno dodany do zgłoszenia może szybko nadrobić zaległości.
Ostatnią rzeczą, jakiej pragniesz, jest sytuacja, w której jeden z 10 najlepszych klientów ma wyzwanie, o którym nic nie wiesz, a dowiadujesz się, że mogłeś przynajmniej cicho obserwować postępy lub wskoczyć do akcji, aby pomóc w szybszym rozwiązaniu problemu. Nasi klienci są zadowoleni z używania Zendesk i LiveChat do ułatwiania obsługi klienta.
Księgowość i zakupy
Generowanie zleceń sprzedaży i zamówień zakupu jest również ważne. W małych firmach jest to zazwyczaj wykonywane przez samego przedstawiciela. Musi on albo stworzyć cały dokument od podstaw, albo skorzystać z szablonu, albo zadzwonić do kogoś z działu finansowego lub innego działu, aby go wygenerować.
Tak czy inaczej, byłoby to bardziej efektywne, gdyby te zlecenia sprzedaży i zakupu były generowane automatycznie, gdy status jej transakcji zmienił się lub został wywołany przez inne zdarzenie. Integracje właśnie to robią! W ten sposób wszystko może być lepiej zgrane w czasie i jest mniejsza szansa, że coś prześlizgnie się przez szczeliny.
Przedstawiciele handlowi uwielbiają być właścicielami tych kroków w ich procesie sprzedaży, a posiadanie odpowiednich integracji czyni je łatwiejszymi. Xero i Quickbooks są ulubionymi, które widzieliśmy.
Idź na całość
CRMy na rynku SMB mają podobne cechy i funkcjonalności - sprzedawcy mogą nie zgadzać się co do tego, która funkcja oferuje największą wartość dla przedstawiciela handlowego lub zespołu, ale jedno, co do czego wszyscy możemy się zgodzić, to fakt, że brak integracji oprogramowania jest czynnikiem zrywającym umowę.
Maksymalizuj dzień pracy przedstawicieli handlowych, upewniając się, że mają możliwość automatyzacji jak największej liczby procesów, a integracje CRM, które wnoszą największą wartość do dnia pracy przedstawiciela handlowego, takie jak synchronizacja poczty elektronicznej i kalendarza, to świetny punkt wyjścia. Zachowaj koncentrację, zorganizuj się i oszczędzaj czas, korzystając z CRM, który ma wpływowe integracje z oprogramowaniem, z którego Twój zespół korzysta najczęściej.