Czy możesz polegać na tym, że Twoja platforma do email marketingu spełni rolę CRM?
Oprogramowanie do email marketingu oferuje użytkownikom podstawowy sposób zarządzania bazą kontaktów, co czyni je niezwykle cennym dla nowych firm. Jednak aby rozwijać swój biznes, będziesz potrzebował narzędzi sprzedażowych, które pomogą Ci przekształcić te kontakty i subskrybentów w płacących klientów.
Wcześniej omawialiśmy, jak najlepsze CRM-y wypadają pod względem możliwości wysyłania wiadomości e-mail, ale do tej pory nie analizowaliśmy najlepszych platform do email marketingu pod kątem ich funkcji CRM. Dziś dowiemy się, jak pięć czołowych platform do email marketingu wypada pod względem zarządzania kontaktami.
Która platforma do email marketingu posiada najlepsze funkcje CRM?
1. Mailchimp
Mailchimp od lat jest jednym z najpopularniejszych dostawców usług email marketingowych dzięki swojemu modelowi freemium. Niegdyś mała i zwinna firma skupiona na email marketingu, ostatnio zdecydowała się na uruchomienie marketingowego CRM w ramach swojej platformy marketing automation.
Najlepsze funkcje CRM w Mailchimp
Znany ze swojej użyteczności i przyjaznej marki, Mailchimp's CRM zapewnia doświadczenie użytkownika idealne dla właścicieli małych firm z przejrzystą nawigacją i czystym interfejsem.
Mailchimp wykorzystuje technologię uczenia maszynowego do automatycznego tworzenia segmentów w oparciu o prawdopodobieństwo, że klient zrobi zakupy w danej firmie i ich potencjalne wydatki. Ich segmenty są również dynamiczne, co oznacza, że Mailchimp dodaje lub usuwa subskrybentów, gdy tylko spełniają oni kryteria segmentu.
Funkcje CRM, których brakuje Mailchimpowi
Automatyzacje Mailchimp, choć potężne, nie są intuicyjne w użyciu ani łatwe do skonfigurowania. Ze względu na brak edytora przepływu pracy nowi użytkownicy będą musieli się wiele nauczyć, dopóki nie dowiedzą się, jak prawidłowo ustawić każdą automatyzację. Niektórzy użytkownicy skarżyli się, że ich interfejs nie jest intuicyjny, pomimo nowoczesnego wyglądu.
Ich segmentacja jest ograniczona w zależności od używanego planu. Nawet jeśli firma oferuje zaawansowaną segmentację w swoim najwyższym planie "Premium", ich standardowe możliwości segmentacji są ograniczone.
Ceny
Mailchimp nadal oferuje darmowy plan do 2000 kontaktów, który obejmuje funkcje CRM, a także formularze, strony docelowe i najnowszy kreator stron internetowych.
Jego najtańszy plan zaczyna się od 9,99 USD za 500 kontaktów, ale brakuje mu zaawansowanych funkcji CRM i segmentacji. "Standard" i "Premium" plany, które zawierają klienta podróż budowniczy, kierowanie behawioralne i zaawansowane funkcje segmentacji, zaczynają się od 14,99 dolarów i 299 dolarów miesięcznie dla 500 i 10.000 kontaktów, odpowiednio.
2. Constant Contact
Założony w 1995 roku, Constant Contact jest jednym z najpopularniejszych dostawców oprogramowania do email marketingu na rynku, z ponad 600.000 klientów.
Czy Constant Contact posiada CRM?
Constant Contact nie oferuje CRM, chociaż ich narzędzie do email marketingu zawiera podstawowe możliwości segmentacji listy, które pozwalają na tworzenie segmentów kontaktów przy użyciu danych demograficznych lub behawioralnych, takich jak wskaźniki otwarć i CTR.
Niektórzy klienci wskazali, że doceniają możliwość tworzenia i wysyłania ukierunkowanych kampanii e-mail marketingowych bezpośrednio z ich listy kontaktów. Dodatkowo, użytkownicy chwalą projekt interfejsu użytkownika, który sprawia, że produkt jest łatwy w nawigacji, nauce i użytkowaniu, w porównaniu do innych konkurentów, takich jak Mailchimp.
Funkcje CRM, których Constant Contact nie posiada
Funkcje CRM Constant Contact nie nadają się dla firm z silnymi zespołami sprzedaży, które wymagają zarządzania potokiem, automatyzacji sprzedaży, punktacji ołowiu i innych funkcji, które pomagają zespołom faktycznie zamknąć sprzedaż. Segmentacja jest ograniczona do podstawowych wartości pól - np. nazwa, firma - i danych behawioralnych - np. otwarcia, kliknięcia. Możesz eksportować lub wysłać e-mailem segmenty, i niewiele więcej.
Cennik
Plany Constant Contact zaczyna się od 20 dolarów miesięcznie dla maksymalnie 500 subskrybentów i obejmuje ich standardowy produkt e-mail marketingu, strony docelowe, kalendarz marketingowy, tworzenie stron internetowych, i więcej.
Firma oferuje drugi plan, który zaczyna się od 45 dolarów za miesiąc i zawiera zautomatyzowane kampanie e-mailowe, ankiety i sondaże.
3. ActiveCampaign
Założona przez Jasona VandeBoom w 2003 roku, ActiveCampaign pomaga 120.000 klientów z jej "customer experience automation platform". Platforma działa jak platforma marketingowa all-in-one, która zawiera funkcje e-mail marketingu, automatyzacji marketingu, CRM i zarządzania kontami dla firm wszystkich rozmiarów i branż.
Najlepsze funkcje CRM w ActiveCampaign
CRM sprzedażowy ActiveCampaign wyróżnia się automatyzacją, pozwalając zespołom na ograniczenie ręcznych zadań. Od automatycznego aktualizowania ofert i tworzenia zadań po wysyłanie zautomatyzowanych sekwencji sprzedaży jeden na jeden, Active Campaign oferuje swoim klientom rozbudowane możliwości automatyzacji.
CRM wykorzystuje tablice kanban - popularny system zwinnego zarządzania projektami - co zmusza zespoły sprzedażowe do podzielenia cyklu sprzedaży na etapy. Każdą "transakcję", czyli konto, można zorganizować z wielu leadów za pomocą przyjaznego dla użytkownika interfejsu "przeciągnij i upuść".
Firma oferuje również nieograniczone pipeline'y, dzięki czemu zespoły sprzedaży i marketingu mogą korzystać z oddzielnych przepływów pracy, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom. Możesz przypisać transakcje do różnych przedstawicieli handlowych w oparciu o różne atrybuty, takie jak wartość transakcji, prawdopodobieństwo wygranej i inne. Możesz nawet zautomatyzować proces powiadamiania i przypisywania zespołu sprzedaży w momencie generowania nowych transakcji.
ActiveCampaign to złożona platforma z wieloma funkcjami, które mogą przytłoczyć nawet doświadczonych marketerów. Opanowanie szerokiego wachlarza funkcji ActiveCampaign będzie wymagało intensywnego szkolenia i cierpliwości.
Jeśli potrzebujesz prostego CRM i narzędzia do e-mail marketingu, ActiveCampaign może okazać się lepszym rozwiązaniem niż to, którego szukasz.
Ceny
Ceny ActiveCampaign zaczynają się od 9 dolarów miesięcznie za 500 kontaktów (płatnych rocznie) i sięgają 400 dolarów za 10 000 kontaktów w planie Enterprise. (ActiveCampaign oferuje niestandardowe ceny dla kont z więcej niż 10 000 kontaktów).
Wszystkie plany obejmują ich możliwości automatyzacji marketingu, e-mail marketingu i integracji. Ich plany wyższego szczebla obejmują również strony docelowe, SMS marketing i lead scoring.
4. Hubspot
Jako jeden z czołowych graczy w branży marketingu cyfrowego, Hubspot jest wybitnym dostawcą oprogramowania CRM od wielu lat. Firma oferuje swój darmowy CRM jako część bardziej rozbudowanego pakietu narzędzi, który obejmuje CMS, automatyzację marketingu i oprogramowanie sprzedażowe.
Najlepsze cechy CRM Hubspot
Jednym z aspektów, który odróżnia CRM Hubspot od swoich konkurentów jest to, że firma stwierdziła, że będą utrzymywać swój produkt za darmo na zawsze, niezależnie od tego, czy jesteś klientem, czy nie. Oferują one również nieograniczoną liczbę użytkowników i do miliona kontaktów i firm przechowywania danych.
Hubspot ma szerokie możliwości dostosowywania, co pozwala na dodawanie elementów marki do CRM - np. logo - i tworzyć unikalne rurociągi sprzedaży, które dostosowują się do Twoich potrzeb.
Jeśli jesteś użytkownikiem Hubspot, ich CRM integruje się z innymi produktami bezproblemowo. Niektórzy użytkownicy wskazali również, że ich aplikacja mobilna jest przydatna, zwłaszcza dla przedstawicieli handlowych, którzy regularnie podróżują.
Cechy CRM, których Hubspotowi brakuje
Hubspot skoncentrował swój produkt CRM na małych i średnich przedsiębiorstwach. W związku z tym, firmy z dużymi zespołami i złożonymi procesami mogą uznać CRM Hubspota za zbyt prosty. Pomimo opcji dostosowywania, ich CRM jest również dość nieelastyczny dla firm, które muszą dostosować swój CRM do skomplikowanych procesów sprzedaży.
Użytkownicy skarżyli się również na ich funkcję raportowania, która utrudnia zrozumienie przepływu transakcji w ramach możliwości.
Ceny
Jak wspomniano wcześniej, firma oferuje darmowe narzędzie CRM dla wszystkich swoich użytkowników. Ich podstawowy koncentrator sprzedaży, który zawiera pełny zestaw funkcji CRM, czat na żywo, analityka i podręczniki gry, zaczyna się od 45 dolarów miesięcznie, płatne rocznie, do dwóch użytkowników. Ich "Growth Suite", który zawiera ich marketingu i obsługi klienta funkcji, zaczyna się od 50 dolarów miesięcznie, do dwóch użytkowników, jak również. Ale jeśli jesteś rozwijającą się firmą z dużą ilością sprzedaży i kontaktów marketingowych, HubSpot może stać się bardzo, bardzo drogie.
5. Sendinblue
Sendinblue to platforma e-mail marketingowa skierowana do małych, średnich i dużych firm. Firma oferuje narzędzia marketingowe e-mail, SMS i czat, jak również CRM, strony docelowe i funkcje retargetingu dla ponad 175.000 klientów na całym świecie.
Najlepsze funkcje CRM w Sendinblue
Podobnie jak Hubspot, Sendinblue ma darmowy CRM dla wszystkich swoich członków z nieograniczoną liczbą kontaktów. Możesz segmentować swoją listę kontaktów za pomocą podstawowych filtrów - np. otwarć, historii zakupów - z których możesz utworzyć kampanię e-mailową. Możesz również skonfigurować zautomatyzowane przepływy pracy, które dynamicznie tworzą nowe segmenty w oparciu o dane demograficzne, behawioralne i lead scoring.
Użytkownicy Sendinblue CRM mogą tworzyć zadania, takie jak wysłanie wiadomości e-mail, wykonanie telefonu, zaplanowanie spotkania lub wyznaczenie terminu, które można nawet delegować do innych członków zespołu. Możesz tworzyć notatki z poprzednich rozmów lub przesyłać dokumenty bezpośrednio do profilu kontaktu.
Funkcje CRM, których brakuje Sendinblue
Jak większość wymienionych tutaj platform do email marketingu, Sendinblue oferuje przyzwoite możliwości CRM dla firm z prostymi procesami sprzedaży. Jeśli Twoja firma używa zaawansowanych procesów sprzedaży lub wysoce spersonalizowanych linii sprzedaży, Sendinblue nie spełni Twoich oczekiwań.
Ceny
Firma ma plan darmowy, który zawiera ograniczone możliwości email marketingu - np. pozwala na wysyłanie do 300 emaili dziennie - ale za to nieograniczone kontakty, zaawansowaną segmentację, CRM sprzedażowy i edytor workflow. Inne plany oferowane usunąć limity wysyłania, ale nadal zapewniają te same funkcje CRM. Plany te zaczynają się od 25 dolarów miesięcznie, a także zawierają testy A/B, niestandardowe branding, zaawansowane automatyzacje marketingowe i wiele innych.
Dlaczego Twoja platforma email marketingowa nie zaspokoi Twoich potrzeb w zakresie CRM
Wszystkie z analizowanych platform oferują rozbudowane funkcje email marketingowe do komunikacji z Twoimi klientami, ale pozostawiają wiele do życzenia, jeśli chodzi o ich możliwości CRM. W szczególności, w większości z nich brakuje funkcji, które faktycznie pomogą Ci zamknąć sprzedaż.
Ważne jest, aby Twoje oprogramowanie do email marketingu pracowało ręka w rękę z CRM, tak jak Twoi sprzedawcy i marketerzy powinni współpracować, aby rozwijać Twój biznes. Zamiast więc kupować narzędzie do email marketingu i CRM, a następnie próbować połączyć je ze sobą, zalecamy skorzystanie z pakietu Growth Software, który łączy funkcje sprzedażowe i marketingowe w jedną platformę. Takie oprogramowanie łączy tradycyjne funkcje platformy email marketingowej (tj. newslettery i transmisje, automatyzacja kampanii, segmentacja) z narzędziami sprzedażowymi (tj. automatyzacja procesu sprzedaży, raportowanie sprzedaży, lead scoring).
Korzystanie z platformy wzrostu prowadzi do lepszego dopasowania pomiędzy zespołami sprzedaży i marketingu, co z kolei prowadzi do większego wzrostu biznesu.