Niezależnie od tego, czy masz tylko garstkę darczyńców, czy też przepełnioną bazę danych, każdy z nich jest kluczowy dla sukcesu Twojej organizacji non-profit.

Ale pielęgnowanie nowych darczyńców, by stali się długoterminowymi zwolennikami organizacji, jest łatwiejsze niż wykonanie.

Zarządzanie organizacją non-profit wymaga sformalizowanego systemu utrzymywania darczyńców, wolontariuszy, beneficjentów i członków zarządu oraz budowania z nimi relacji, aby organizacja mogła osiągać swoje cele. I to właśnie tutaj niezawodny CRM wchodzi do gry.

Według badania przeprowadzonego w 2018 roku przez Fundraising Effectiveness Project, które podsumowało dane z 13 601 organizacji non-profit, wskaźniki utrzymania darczyńców były poniżej 50% przez ostatnie dziesięć lat. Innymi słowy, każdy pozyskany darczyńca jest bardziej prawdopodobne, że odpłynie rok po swojej pierwszej darowiźnie, niż pozostanie w pobliżu.

Oznacza to, że organizacje non-profit muszą marnować cenny czas i pieniądze na ciągłe polowanie na nowych darczyńców, ale jest to również szansa: Jak wpłynęłoby to na wyniki finansowe Twojej organizacji, gdybyś mógł znacząco podnieść wskaźnik utrzymania darczyńców poprzez lepszą komunikację i pielęgnację? Znaleźliśmy siedem najlepszych systemów CRM dla organizacji non-profit na rynku. Przyjrzyjmy się, jak mogą one pomóc organizacjom takim jak Twoja osiągnąć cele fundraisingowe i zrealizować swoją misję.

1. Nutshell

Nutshell jest wszystkim o budowaniu lepszych relacji z ludźmi.

Szczycący się mianem najbardziej elastycznego CRM na rynku, Nutshell posiada narzędzia do zarządzania kontaktami i automatyzacji linii produkcyjnej, które zostały stworzone dla organizacji sprzedażowych, ale mogą być łatwo dostosowane do potrzeb organizacji non-profit.

Używając Nutshell możesz rejestrować komunikację z komputera, lub z telefonu jeśli jesteś na wydarzeniu. Możesz nawet zeskanować wizytówkę darczyńcy, a zostanie on natychmiast dodany do CRM jako nowy kontakt. W ten sposób już nigdy nie stracisz kontaktu z potencjalnym darczyńcą.

Jak organizacje non-profit korzystają z Nutshell

Nutshell został zaprojektowany z myślą o elastyczności, tak aby użytkownicy z drastycznie różnymi przypadkami użycia (jak np. organizacje non-profit) mogli mieć rozwiązanie, które zaspokoi ich wszystkie potrzeby i punkty krytyczne.

Organizacje non-profit preferują Nutshell ze względu na możliwość łatwego mapowania osób i firm jako "darczyńców", "wolontariuszy" i wszelkich innych etykiet, które są wymagane. Nie ma żadnych ograniczeń co do tej funkcji. Etykietuj dalej.

Ponadto, zdolność Nutshell do tworzenia wielu potoków i automatyzacji szczególnie odpowiada na potrzeby organizacji non-profit w zakresie posiadania wielu przepływów pracy.

Osoby i firmy mogą być oznaczane, a następnie dodawane do dowolnego rurociągu, który jest dla nich odpowiedni, dzięki czemu kontakty nigdy nie są mieszane. Odbiorcy są różni, automatyzacja jest różna, a Nutshell kontroluje to na najbardziej podstawowym poziomie.

Co więcej, Nutshell zawiera takie funkcje jak automatyzacja emaili, sekwencjonowanie emaili i niestandardowe wyzwalacze emaili, ułatwiając komunikację z różnymi grupami odbiorców i pielęgnowanie ich w różny sposób w zależności od ich potrzeb.

2. Salesforce

Salesforce stworzył chmurę Nonprofit Cloud specjalnie z myślą o organizacjach non-profit. Zapewnia ona organizacjom non-profit pełny, 360-stopniowy widok każdej części pracy ich organizacji.

Korzystając z chmury Nonprofit Cloud, organizacje mogą tworzyć spersonalizowane plany zaangażowania, aby śledzić ruchy darczyńców i ulepszać swoje działania w zakresie wolontariatu i pozyskiwania funduszy. Ponadto, organizacje non-profit mogą generować nowe grupy potencjalnych darczyńców (na przykład, grupa z ostatniej zbiórki pieniędzy) i kierować do nich niestandardowe kampanie marketingowe.

A to daje organizacjom non-profit sprawny, zorganizowany sposób na pielęgnowanie nowych relacji. Rezultaty:

Nonprofit Cloud posiada również narzędzia przeznaczone do wspierania darczyńców. Platforma pozwala organizacjom zarządzać darami pamiątkowymi i darami rzeczowymi, aby pielęgnować relacje z darczyńcami w bardziej znaczący sposób, bez zbędnej robotyzacji.

Jest również wielojęzyczna. Organizacje non-profit mogą korzystać z CRM do komunikowania się z wyborcami w języku angielskim, hiszpańskim, niemieckim i japońskim.

3. Kindful

Kindful jest CRM zbudowany specjalnie dla non-profit w umyśle.

Po wprowadzeniu darczyńcy do systemu, organizacja non-profit będzie mogła śledzić historię darowizn online i offline, udział w wydarzeniach, dotychczasowe potwierdzenia i zobowiązania w ramach jednego profilu.

Ponieważ Kindful został stworzony, aby pomóc w fundraisingu, śledzeniu darczyńców i analizowaniu interakcji, ma sens, że jest ukierunkowany na organizacje non-profit, które zbierają fundusze online. Oprogramowanie daje organizacjom non-profit narzędzia do budowania i dostosowywania swoich stron do przyjmowania i przechowywania darowizn wewnętrznie.

A co z tymi wszystkimi danymi? Organizacje non-profit mogą generować raporty, aby śledzić i analizować sukces swoich wydarzeń, działań fundraisingowych i ich całkowitą pulę darczyńców, które mogą być następnie automatycznie wysyłane do deweloperów, dyrektorów generalnych i członków zarządu.

CRM

4. Fundly CRM

Zespół, który stworzył Fundly CRM, wywodzi się z organizacji non-profit, więc każda funkcja została stworzona w określonym celu.

To, co jest wyjątkowe w Fundly, to fakt, że CRM skupia się na zarządzaniu. Aby jak najlepiej wykorzystać pulę darczyńców organizacji non-profit, Fundly zapewnia organizacjom dostęp do informacji o darczyńcach, w tym historii darowizn, udziału w kampaniach, rejestracji wydarzeń i dopasowanych darowizn. Mogą one również śledzić rejestracje na wydarzenia, dostosowywać bilety na wydarzenia i przypisywać sponsorów.

Organizacje non-profit mogą również dokładniej kontrolować swoje dane za pomocą Fundly. Ponieważ każdy darczyńca ma swój osobisty profil, bycie na bieżąco z jego działaniami online (i offline), członkostwem i finansowaniem zajmuje tylko kilka kliknięć.

Fundly posiada również oddzielną sekcję w swoim pulpicie nawigacyjnym, dzięki której organizacje non-profit mogą monitorować wszystkie swoje wnioski o dotacje. Za każdym razem, gdy wniosek o dotację jest składany, personel może śledzić jego złożenie aż do zatwierdzenia. A po zatwierdzeniu, zespół może następnie śledzić, co to jest używany do.

5. Salsa

Salsa to CRM, który jest nie tylko nastawiony na organizacje non-profit, ale jest również zintegrowany z całkiem przydatnym sprzętem marketingowym.

Jeśli non-profit szuka CRM, który nadaje się do potężnego e-mail marketingu, Salsa może być Twoja odpowiedź. CRM pozwala non-profit do projektowania i stylu niestandardowych kampanii e-mailowych z przeciągnij i upuść edytor, a następnie zautomatyzować sekwencje e-mail jak spust serii powitalnej lub kampanii follow up.

Inną wspaniałą cechą CRM Salsa jest jego potężne narzędzia segmentacji. Wewnątrz pulpitu nawigacyjnego CRM, organizacje non-profit mogą:

  • Używać wstępnie stworzonej segmentacji do organizowania nowych subskrybentów, głównych darczyńców i osób podpisujących petycje.
  • tworzyć segmenty niestandardowe w oparciu o takie zachowania, jak interakcja z darczyńcą, wielkość darowizny lub uczestnictwo w wydarzeniach
  • Tworzenie segmentów darczyńców, które pomagają tworzyć spersonalizowane kampanie e-mail marketingowe w oparciu o częstotliwość i możliwości wpłat darczyńców.

Wreszcie, co nie mniej ważne, Salsa pomaga organizacjom non-profit pozostać społecznymi.

Z poziomu pulpitu nawigacyjnego, zespoły non-profit są w stanie łączyć się i udostępniać treści na kanałach takich jak Twitter, Facebook i Pinterest. Salsa może również znaleźć swoich obecnych darczyńców i zwolenników w mediach społecznościowych poprzez ich adres e-mail, co może pomóc non-profit budować swoje word-of-mouth marketing poprzez zachęcanie do interakcji.

6. CiviCRM

Czy ktoś powiedział ... wolny CRM non-profit?

To prawda. CiviCRM to CRM open-source, więc jest darmowy. Posiada potężne funkcje zarządzania kontaktami, dzięki czemu organizacje non-profit mogą automatycznie przechowywać dane każdego darczyńcy w jednym miejscu i dostosowywać/aktualizować ich profil, kiedy tylko tego potrzebują.

To, co sprawia, że CiviCRM jest warte uwagi, to skupienie się na kampaniach wspierających. Organizacje non-profit mogą budować kampanie poparcia w CRM, wiążąc ze sobą i śledząc postępy kampanii wydarzeń, mailingów, działań i składek.

Funkcje raportowania w oprogramowaniu również nie są złe. Organizacje non-profit mogą wybierać spośród 40 wstępnie ustawionych raportów lub budować własne raporty w oparciu o fakty i liczby, które muszą wydobyć z bazy danych.

7. Bitrix24

Idąc dalej z trendem freebie, Bitrix24 oferuje darmowy CRM dla non-profit, do 12 użytkowników.

Oprogramowanie może być używane jako system oparty na chmurze lub on-premise, i twierdzi, że czas konfiguracji wynosi 30 sekund. Po zainstalowaniu, organizacje non-profit mogą korzystać z oprogramowania do zasilania ich:

  • Zarządzanie kontaktami
  • Zarządzanie leadami
  • Katalog produktów
  • Oferty i faktury
  • Email marketing
  • Automatyzacja przepływu pracy

Oprogramowanie posiada strumień aktywności, który pomaga organizować wolontariuszy. Integruje się z sieciami społecznościowymi, a także pozwala użytkownikom na omawianie projektów w czatach grupowych i komunikatorach.

Kiedy wolontariusze próbują zorganizować wydarzenie, mogą używać Bitrix24 do dzielenia się plikami ze sobą, a każdy element komunikacji jest przechowywany w strumieniu komunikacji, więc każdy może pozostać w pętli.

Wybierz idealny CRM i doładuj swoje relacje z darczyńcami

Wszystkie organizacje non-profit mają ambicje, aby osiągnąć swoje cele i wypełnić swoją misję. Aby stało się to rzeczywistością, potrzebują darczyńców, którzy pomogą im to osiągnąć.

Dlatego właśnie rozwiązanie CRM ma dla organizacji non-profit wiele sensu: Są one maszynami do budowania relacji. Korzystając z CRM, organizacje non-profit mogą mieć pewność, że darczyńca już nigdy nie prześlizgnie się przez pęknięcia, a oni sami zostaną powitani w ich organizacji dzięki spersonalizowanym kampaniom e-mailowym i informacjom zwrotnym.

Jednak nie wszystkie CRM-y są zbudowane tak samo. Ponieważ CRM-y są tradycyjnie budowane dla zespołów sprzedażowych, kluczowe jest, aby organizacje non-profit wybrały oprogramowanie nastawione na pielęgnowanie relacji, a nie tylko zamykanie sprzedaży.

Zainwestuj w CRM, który koncentruje się na pielęgnowaniu relacji z darczyńcami, dostrajaniu działań fundraisingowych i pomaganiu w interakcji ze wszystkimi darczyńcami na poziomie osobistym. W końcu, im szczęśliwsi są darczyńcy, tym łatwiej będzie Twojej organizacji non-profit wywrzeć największy wpływ.