Prawdopodobnie nie poświęcasz zbyt wiele czasu na myślenie o integracji oprogramowania.
Możesz uznać za oczywiste, że kalendarz Twojego smartfona integruje się z innymi urządzeniami elektronicznymi i kontami e-mail, ale co z integracją, jeśli chodzi o Twoją firmę? Czy Twoje rozmowy e-mailowe są zsynchronizowane z CRM? A co z kalendarzem i stroną internetową?
Integracja między urządzeniami i narzędziami programowymi ułatwia życie. Weźmy na przykład Twój kalendarz w pracy: Jeśli nie zintegrowałeś swojego CRM, żonglujesz wieloma kalendarzami z kont służbowych/osobistych... lub polegasz na okropnym kalendarzu papierowym.
Dzięki integracji CRM z pocztą elektroniczną i programami kalendarzowymi, będziesz mieć znacznie mniejsze szanse na podwójne rezerwowanie spotkań z klientami lub planowanie wypadu na plażę w tym samym tygodniu, w którym odbywa się szkolenie poza siedzibą firmy.
Jak integracje CRM wzmacniają Twój biznes
Wyobraź sobie, że Twoje interakcje z klientami przypominają koło. W środku koła znajduje się piasta. Nazwijmy ją zarządzaniem relacjami z klientami. Każda zewnętrzna aplikacja, którą zintegrujesz, jest szprychą, wskazującą na centralny punkt, dostarczającą pomocnych informacji i wzmacniającą koło.
Jedną szprychą może być e-mail marketing. Innymi szprychami mogą być formularze leadów na stronie internetowej oraz komunikacja w zespole. Im więcej masz szprych, tym większa integralność strukturalna Twojego koła.
Oto, w jaki sposób Twoja firma zyskuje na integracji większej liczby szprych z kołem CRM:
- Ustanowienie źródła prawdy: Każda integracja łączy potężne, bogate w dane platformy z Twoim CRM, dzięki czemu możesz mieć wszystkie informacje o swoich klientach w jednym miejscu.
- Eliminacja wewnętrznych silosów: Integracje CRM usuwają silosy informacyjne, które mogą istnieć między platformami i działami firmy, ponieważ każdy członek zespołu ma dostęp do informacji w CRM.
- Kształtuj personę klienta: Informacje dostępne dzięki integracjom ułatwiają dopracowanie persony kupującego. Będziesz bardziej skuteczne w tworzeniu treści, które docierają do grupy docelowej i dostarczanie produktu, który nie tylko przemawia do obecnych klientów, ale także przyciąga nowych klientów z ukierunkowanym przesłaniem marki.
- Dbaj o szczegóły: Informacje dostępne i uporządkowane za pośrednictwem CRM pozwalają Ci na bieżąco śledzić szczegóły dotyczące klientów oraz nowe zmiany w zakresie leadów, w tym wcześniejsze interakcje i miejsce każdego klienta w łańcuchu sprzedaży.
- Wiedza, kiedy działać: Integracja tworzy dokładniejszy obraz nawyków klientów, podpowiadając Ci, w jakim momencie powinieneś zaangażować ich w produkt lub usługę.
Które integracje CRM są niezbędne dla Twojej firmy?
Twój CRM musi działać efektywnie zarówno wewnątrz firmy, jak i pomiędzy firmą a klientami. Oto kilku najlepszych i najjaśniejszych partnerów integracyjnych:
- Platformy e-mail: Zintegruj swoje konto Gmail lub Outlook, abyś mógł wysyłać służbowe e-maile bezpośrednio z CRM i mieć kluczowe informacje o klientach zawsze pod ręką, niezależnie od tego, gdzie pracujesz.
- Kalendarz: Zsynchronizuj swój terminarz i bądź na bieżąco z obowiązkami w swojej firmie, otrzymując zaplanowane podpowiedzi z kalendarzy Gmaila lub Outlooka.
- Automatyzacja marketingu: Dotrzyj z odpowiednim komunikatem do właściwej skrzynki odbiorczej we właściwym czasie. Aby tak się stało, śledź dane demograficzne klientów i ich zwyczaje zakupowe - wszystko to jest dostępne i uporządkowane dzięki platformom marketingu bezpośredniego, takim jak MailChimp czy Hubspot.
- Kontrakty i propozycje: Śledź, negocjuj i podpisuj elektronicznie umowy dzięki integracji z PandaDoc lub szybko migruj kontakty z Quickbooks Online i zacznij automatycznie wyzwalać rachunki i faktury.
- Formularze internetowe i chatboty: Automatycznie twórz leady z Wufoo i Gravity, a integracja z Intercom zamieni odwiedzających stronę w potencjalnych klientów bez kiwnięcia palcem.
- Obsługa klienta: Bądź dostępny dla klientów. Pozostań w kontakcie dzięki platformom czatu online, takim jak Olark, lub bardziej wszechstronnej platformie obsługi klienta - Zendesk.
- Komunikacja w zespole: Wykorzystaj naszą zabójczą integrację z Slackiem, aby ustawić automatyczne powiadomienia o nowych leadach, postępach w realizacji zamówień i wygranych.
- Wybieranie numerów telefonów: Śledź i rejestruj szczegóły połączeń telefonicznych w swoim CRM za pomocą Kixie lub zintegruj komunikację w chmurze z RingCentral, aby łatwo wyszukiwać identyfikator rozmówcy w połączeniach przychodzących.
- Społecznościowy CRM: Chcesz naprawdę poznać swojego klienta? Włącz się do mediów społecznościowych. Połącz swój CRM z Twitterem, aby uzyskać dostęp do profili społecznościowych i w znaczący sposób zaangażować klientów.