Mobilne aplikacje CRM są ważne nie tylko dla sprzedawców zewnętrznych i wojowników w drodze.
Każdy nowoczesny sprzedawca powinien mieć możliwość pozostania poinformowanym i wydajnym w podróży.
Podczas gdy żadna aplikacja na smartfona nie może odtworzyć pełnego doświadczenia korzystania z desktopowego CRM, istnieje kilka aplikacji CRM iPhone, które wykonują świetną robotę, jeśli chodzi o ułatwianie korzystania z podstawowych funkcji. A mówiąc "podstawowe funkcje", mamy na myśli możliwość robienia prostych rzeczy, takich jak...
- Aktualizowanie rekordów kontaktów i leadów z telefonu
- Wybieranie kontaktów po prostu przez dotknięcie ich numeru
- Szybkie rejestrowanie osobistych wizyt klientów i rozmów telefonicznych
- Otrzymywanie mobilnych powiadomień, gdy członek zespołu oznaczy Cię w notatce lub gdy jedna z Twoich transakcji zostanie zamknięta
- Wyświetl geograficzną lokalizację leadów i kontaktów na mapie
Niektóre z najlepszych aplikacji CRM na smartfony mogą również pochwalić się dodatkowymi funkcjami, takimi jak...
- Skanowanie wizytówek
- Automatyczne rejestrowanie połączeń
- Planowanie trasy i inne zaawansowane funkcje mapowania
- Nagrywanie głosu / robienie notatek audio
- Narzędzia do raportowania w aplikacji
Jeśli jesteś sprzedawcą, który nie wyjdzie z domu bez iPhone'a, oto sześć mobilnych aplikacji CRM, które musisz rozważyć:
1. Nutshell
Aplikacja Nutshell na iPhone'a została ponownie uruchomiona na początku 2020 roku i obecnie zawiera najlepsze funkcje wizualizacji map spośród wszystkich mobilnych aplikacji CRM dostępnych na rynku. Idealna do planowania wizyt u klientów lub po prostu śledzenia, gdzie znajdują się najgorętsze leady, aplikacja Nutshell iOS pozwala na przeglądanie zapisanych list leadów na płynnie przewijającej się, powiększalnej mapie lub szybkie segmentowanie leadów według dowolnych atrybutów, takich jak status, data otwarcia, produkt lub niestandardowe tagi. Aplikacja CRM Nutshell na iPhone'a jest również wyposażona w łatwy w użyciu skaner wizytówek, dzięki któremu można skanować kontakty w podróży, jak również we wszystkie funkcje mobilne oszczędzające czas, których można się spodziewać, takie jak możliwość rozpoczynania nowych połączeń i e-maili jednym kliknięciem, szybkie rejestrowanie spotkań i notatek z rozmów oraz otrzymywanie powiadomień o wszystkim, co wymaga uwagi. Aplikacja Nutshell na iPhone'a, dostępna dla subskrybentów dowolnego pakietu Nutshell bez dodatkowych opłat, pomoże Ci wykonać ważne rzeczy szybko, bez względu na to, gdzie jesteś.
2. Freshsales
Freshsales przynosi imponujący wachlarz funkcji pulpitu do ich aplikacji na iPhone'a. Ekran "Key Metrics" działa jako użyteczny pulpit, dając Ci istotne informacje na temat przypisanych transakcji, a widok kalendarza pokazuje nadchodzące spotkania i pozwala łatwo zaplanować nowe. W aplikacji Freshsales na iPhone'a można również tworzyć i rejestrować działania oraz śledzić ich wyniki.
Ale to, co naprawdę sprawia, że jest to najlepszy CRM iPhone są małe dodatki. Możliwość rezerwacji Uber z Freshsales aplikacji jest miły dotyk, a funkcja nagrywania głosu jest dużą pomocą dla podsumowania spotkań, gdy nie masz czasu, aby wpisać wszystko na klawiaturze iPhone.
3. Pipedrive
Pipedrive oferuje odświeżoną aplikację na iOS, pełną przydatnych funkcji CRM, zaprojektowaną do użytku w podróży. Ich funkcja mapowania wykorzystuje Google Maps API do wizualizacji wszelkich transakcji lub kontaktów z fizycznym adresem. Ich widok kalendarza to fajny sposób na wyświetlanie wszystkich działań CRM dla każdego sprzedawcy bezpośrednio na iPhonie, co pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu (i karteczek samoprzylepnych).
Aplikacja Pipedrive na iOS może pochwalić się imponującą oceną 4.1 na 5 gwiazdek w iTunes App Store, jako że fani desktopowego CRM cieszą się z posiadania w pełni funkcjonalnego mobilnego CRM na swoich iPhone'ach i iPadach: "Łatwy i wystarczająco prosty, aby zrozumieć, co się dzieje z Deal", mówi 5-gwiazdkowy recenzent aplikacji iOs.
4. Salesforce
Aplikacja mobilna Salesforce może pochwalić się imponującą oceną 4,7 na 5 gwiazdek w App Store. Klienci, którzy korzystają już z aplikacji desktopowej Salesforce, są fanami prostej wersji mobilnej.
Aplikacja Salesforce współpracuje również z Einstein Analytics, dzięki czemu użytkownicy aplikacji mobilnej mogą wykorzystywać sztuczną inteligencję do podejmowania świadomych decyzji dotyczących zarządzania procesami.
Wszystkie aplikacje dostępne na platformie AppExchange firmy Salesforce są dostępne z urządzeń mobilnych, ale z różnym stopniem ograniczenia funkcjonalności wynikającym z doświadczenia mobilnego CRM.
Główną wadą aplikacji Salesforce na iPhone'a - i ogólnie Salesforce - jest to, że każda funkcja jest fragmentaryczna i każda kosztuje dodatkowo. Na przykład, funkcje mobilnego mapowania Salesforce są dostępne wyłącznie w ramach subskrypcji Salesforce Maps, która zaczyna się od 75 USD miesięcznie za użytkownika!
Istnieje również mnóstwo skanerów wizytówek innych firm; większość z nich jest wyposażona w niepotrzebne funkcje, niektóre polegają wyłącznie na synchronizacji z Outlookiem, a nawet najniżej oceniany kosztuje 7,99 USD miesięcznie.
5. Zendesk Sell
Aplikacja Zendesk Sell na iPhone'a łączy w sobie użyteczny interfejs z solidną funkcjonalnością. Aplikacja na iOS zapewnia zespołom sprzedaży śledzenie komunikacji, szablony wiadomości e-mail z powiadomieniami o widoku, geolokalizację i raportowanie mobilne.
Kolejną świetną funkcją mobilnego CRM w Zendesk Sell jest możliwość dostosowania powiadomień na iPhone'a do potrzeb zarówno handlowców, jak i menedżerów sprzedaży. Menedżerowie sprzedaży mają również wgląd w to, w jaki sposób ich przedstawiciele handlowi korzystają z aplikacji CRM na swoich iPhone'ach, w tym raportowanie w czasie podróży i powiadomienia w czasie rzeczywistym na iOS.
6. Zoho
Zoho CRM oferuje wersję mobilną dla urządzeń z systemem iOS z wieloma funkcjami z wersji desktopowej. Ekosystem Zoho zawiera ponad 40+ zintegrowanych aplikacji, co jest dobre dla użytkowników desktopowego CRM, ale tworzy doświadczenie użytkownika, które jest niemożliwe do odtworzenia jako mobilna aplikacja CRM. "Ograniczona funkcjonalność" - mówi jeden z klientów w sklepie z aplikacjami na iOS.
Z drugiej strony, aplikacja CRM dla systemu iOS jest wysoko oceniana przez użytkowników, którzy nie są zainteresowani powielaniem doświadczeń z pracy na komputerze stacjonarnym. Ponadto, aplikacja CRM nie jest całkowicie dysfunkcjonalna - użytkownicy Zoho nadal mogą korzystać z wielu funkcji, w tym z funkcji map i kanałów aktywności.
Bezsprzecznie najfajniejszą funkcją mobilną Zoho jest osobisty asystent Zoho, Zia. Użytkownicy CRM korzystający z iPhone'a, iPada lub urządzeń z systemem Android mogą rozmawiać lub wysyłać SMS-y do Zia, aby wykonywać polecenia w taki sam sposób, w jaki użytkownicy iOS rozmawiają z Siri.