Skuteczny system zarządzania sprzedażą może pomóc Twojej firmie osiągnąć lub przekroczyć jej długoterminowe cele.
Oprogramowanie do zarządzania sprzedażą zachęca do współpracy między przedstawicielami handlowymi i usprawnia wspólne działania. Korzystając z systemu zarządzania sprzedażą lub CRM, można zwiększyć współpracę w zespole, ograniczyć prozaiczne zadania administracyjne i ostatecznie osiągnąć zamierzone cele sprzedażowe.
Ale od czego należy zacząć?
W tym wpisie zajmiemy się dogłębnie zarządzaniem sprzedażą i najskuteczniejszymi platformami do zarządzania sprzedażą w branży. Wkrótce będziesz lepiej rozumieć, w jaki sposób oprogramowanie do zarządzania sprzedażą pomaga Twojemu zespołowi zamykać więcej transakcji i przekraczać cele sprzedażowe.
Co to jest zarządzanie sprzedażą?
Zarządzanie sprzedażą to proces koordynowania pracy handlowców w organizacji w celu osiągnięcia wspólnego celu. Zarządzanie sprzedażą obejmuje tworzenie i wdrażanie strategii, które pomogą Twojemu zespołowi sprzedażowemu osiągnąć i przekroczyć cele związane z przychodami.
Cele mogą się różnić w zależności od organizacji, ale systemy zarządzania sprzedażą często koncentrują się na wzroście, zyskach i zwiększonej wielkości sprzedaży.
Co to jest system zarządzania sprzedażą?
System zarządzania sprzedażą to platforma, która pomaga zespołowi sprzedażowemu w osiąganiu celów. Menedżerowie sprzedaży mogą wykorzystywać tę platformę do śledzenia danych, ograniczania zadań administracyjnych i przypisywania leadów. Informacje o klientach mogą być przechowywane na platformie, co pomaga usprawnić współpracę sprzedaży i marketingu.
Dostępnych jest wiele różnych platform systemów zarządzania sprzedażą. W dalszej części tego wpisu omówimy dziewięć najlepszych opcji. Przed podjęciem decyzji, która platforma jest najlepsza dla Twojej firmy, powinieneś zastanowić się, jakich narzędzi potrzebuje Twój zespół sprzedaży, aby odnieść sukces. Powiązane: 10 najważniejszych rzeczy, których należy szukać w CRM
5 kluczowych korzyści płynących z korzystania z systemu zarządzania sprzedażą
Nadal zastanawiasz się, dlaczego powinieneś korzystać z systemu zarządzania sprzedażą? Oto pięć kluczowych korzyści, jakie uzyskasz, włączając tę platformę do swojej firmy.
Oszczędność czasu
Korzystając z platformy do zarządzania sprzedażą, możesz uporządkować wszystkie dane klientów, tak aby były łatwo dostępne dla każdego członka zespołu i usprawnić proces sprzedaży. Platforma może analizować dane i produkować łatwe do odczytania wykresy i wykresy z istotnych informacji.
Wspieranie pracy zespołowej
Systemy zarządzania sprzedażą koordynują pracę działów w całej firmie. Wszyscy zaangażowani mogą uzyskać dostęp do wspólnych informacji o firmie w czasie rzeczywistym za pośrednictwem platformy i komunikować się bezpośrednio w rekordach klientów i leadów. Zmniejsza to potrzebę długich spotkań, jednocześnie zachęcając zespoły do współpracy w celu osiągnięcia wspólnego celu.
Automatyzacja przepływu pracy
Korzystając z systemu zarządzania sprzedażą, zespół sprzedaży może ograniczyć banalną pracę administracyjną. Zamiast wprowadzać dane lub wysyłać kolejne wiadomości e-mail, zespół sprzedaży może skupić się na dokonywaniu sprzedaży, podczas gdy platforma zajmuje się niezbędnymi zadaniami administracyjnymi lub automatycznie wysyła kolejne wiadomości e-mail.Powiązane: W jaki sposób oprogramowanie do automatyzacji sprzedaży oddziela amatorów od profesjonalistów
Aktualne informacje o linii produkcyjnej
Bez systemu zarządzania sprzedażą menedżerowie mogą mieć trudności z utrzymaniem aktualnych danych dotyczących sprzedaży. CRM dostarcza aktualnych informacji na temat statusu każdego z leadów, dzięki czemu menedżerowie i członkowie zespołu mogą ustalić priorytety swoich działań i poświęcić każdemu potencjalnemu klientowi odpowiednią uwagę w odpowiednim czasie.
Przekraczanie celów sprzedażowych
Ostatecznie, menedżerowie sprzedaży korzystają z tych platform, aby utrzymać się na dobrej drodze do osiągnięcia swoich celów w zakresie przychodów. Platformy te pomagają zespołom sprzedażowym zoptymalizować proces sprzedaży, tak aby każdy lead miał większe szanse na zamknięcie, a możliwościom o wysokiej wartości poświęcano więcej uwagi. Dzięki organizacji pracy swoich zespołów i śledzeniu właściwych danych, menedżerowie sprzedaży mogą oczekiwać, że platformy te pomogą ich zespołom osiągnąć i przekroczyć założone cele.
9 najlepszych platform do zarządzania sprzedażą
Teraz, gdy wiesz już więcej na temat systemów zarządzania sprzedażą, przyjrzyjmy się bliżej dziewięciu najlepszym platformom CRM.
1. Nutshell
Nutshell to łatwy w użyciu i podstępny potężny CRM, który optymalizuje wysiłki zespołów i zachęca do współpracy. Nutshell to w pełni konfigurowalna platforma z funkcjami automatyzacji sprzedaży i sekwencjonowania wiadomości e-mail, która bardzo dobrze integruje się z Gmailem, Outlookiem, Constant Contact, Intercom, Unbounce i wieloma innymi aplikacjami biznesowymi. Nutshell posiada cztery widoki zarządzania pipeline, w tym drop-and-drop lead board, jest na tyle elastyczny, że może być używany przez zespoły sprzedaży wychodzącej, zespoły sprzedaży przychodzącej, zespoły sprzedaży oparte na relacjach lub dowolne inne siły sprzedaży B2B.
W przeciwieństwie do większości innych systemów zarządzania sprzedażą, Nutshell oferuje darmowe wsparcie klienta na żywo, nieograniczoną liczbę rekordów kontaktów i przechowywanie danych oraz raportowanie analityki sprzedaży. Nutshell jest wyposażony we wszystkie narzędzia, których Twój zespół sprzedaży będzie potrzebował, aby zacząć sprzedawać mądrzej, a Ty nie będziesz musiał zajmować się drogimi aktualizacjami lub dodatkami.
2. HubSpot
HubSpot to doświadczenie marketingowe typu full-stack, które oferuje darmowy CRM. Oferta HubSpot obejmuje Marketing Hub do zwiększania ruchu i konwersji odwiedzających, Sales Hub, który automatyzuje zadania i Service Hub do łączenia się z klientami.
Ponieważ HubSpot jest ciężkim oprogramowaniem, może być trudny do przyjęcia. Jest on przeznaczony dla dużych korporacji, choć małe firmy nadal będą korzystać z narzędzi oszczędzających czas, które oferuje, a ich darmowy CRM może być wystarczający, jeśli dopiero zaczynasz. HubSpot pomaga śledzić wszystkie aspekty sprzedaży, od e-maili i interakcji z klientami do szczegółowych raportów zysków.
Chociaż platforma CRM jest darmowa na zawsze, możesz zapłacić za dodanie dodatkowych narzędzi. Za dodatkową opłatą miesięczną możesz dodać cały pakiet marketingowy, sprzedażowy i usługowy do swojej platformy.
3. Pipedrive
Pipedrive to CRM, który podkreśla swoją prostotę i łatwość użytkowania. Jest to niedroga opcja i jest idealny dla małych zespołów. Posiada widok rurociągu w całej firmie, więc menedżerowie sprzedaży mogą łatwo śledzić wydajność.
Pipedrive oferuje chatboty, które dostarczają inteligentnych i naturalnych odpowiedzi, aby pomóc w napędzaniu ruchu. Możesz łatwo śledzić e-maile, spotkania i inne rozmowy, aby być na bieżąco z tym, co dzieje się w Twoim zespole.
Jeśli nie jesteś od razu sprzedany, możesz zapisać się na bezpłatną wersję próbną, aby dowiedzieć się więcej o ich platformie. Pipedrive integruje się z innymi aplikacjami sprzedaży, dzięki czemu można uzyskać jak najwięcej z całego systemu zarządzania sprzedażą.
4. Freshsales
Freshsales to dogłębna platforma oprogramowania do zarządzania sprzedażą, która może oferować więcej niż faktycznie potrzebujesz. Ta platforma posiada widok 360 ° klienta, dzięki czemu można śledzić wszystkie rozmowy (e-maile, rozmowy telefoniczne, transakcje itp.) bezpośrednio z platformy Freshsales. Oferuje również zaawansowane śledzenie danych i dogłębne raporty sprzedaży. To może czuć się zbyt skomplikowane w niektórych momentach, ale ogólnie rzecz biorąc, zapewnia wszystkie informacje, których potrzebujesz, aby osiągnąć swoje cele sprzedaży.
Freshsales oferuje również w pełni zautomatyzowaną usługę planowania. Nie przegapisz kolejny e-mail lub spotkanie z tej platformy. Usługa ta pomaga utrzymać się na szczycie kluczowych komunikacji follow-up, który pomaga budować relacje z klientami.
Możesz zapisać się na 21-dniową bezpłatną wersję próbną, zanim zdecydujesz, czy Freshsales jest odpowiedni dla Twojej firmy.
5. Zoho CRM
Zoho CRM to CRM skoncentrowany na projektowaniu, który ma na celu pomóc zespołom sprzedaży w przekształcaniu większej liczby leadów w klientów. Zoho ma dostępny zespół obsługi klienta i ma tendencję do bycia wysoko ocenianym w recenzjach klientów. Zoho zawiera wiele przydatnych funkcji, takich jak prognozowanie sprzedaży, zintegrowany kalendarz i automatyzacja sprzedaży.
Zoho oferuje niezawodne narzędzia komunikacyjne, które pozwalają na interakcję z klientami w czasie rzeczywistym. Za pomocą platformy Zoho można wysyłać wiadomości e-mail i wykonywać połączenia telefoniczne. Będziesz mógł również śledzić interakcje na mediach społecznościowych i ułatwiać potencjalnym klientom korzystanie z samoobsługowego portalu klienta.
Możesz wypróbować tę platformę z 15-dniowego bezpłatnego okresu próbnego przed podjęciem zobowiązania. Po zakończeniu okresu próbnego, zdecydować między Standard, Professional, lub Enterprise planów dla Twojej firmy.
6. Teamgate
Teamgate to wysoko oceniany, łatwy w użyciu CRM. Jest to świetna opcja dla zespołu sprzedaży z minimalnym doświadczeniem w korzystaniu z CRM. Teamgate oferuje trzy wersje, dla początkujących, średniozaawansowanych i ekspertów, dzięki czemu jest przyjazny dla użytkownika niezależnie od poziomu doświadczenia.
Teamgate można łatwo zintegrować z innymi aplikacjami w miejscu pracy, takimi jak Slack, MailChimp, Zendesk, Outlook, Google i inne. Teamgate został zaprojektowany, aby usprawnić komunikację w całym zespole sprzedaży. Zapewnia wgląd w dane i śledzi bieżące procesy sprzedażowe, dzięki czemu zawsze będziesz na bieżąco.
Możesz zaplanować demo platformy, zanim zdecydujesz się na jeden z ich planów. Jeśli zdecydujesz się iść z Teamgate, oferują one Starter, Professional, i opcji Enterprise.
7. Nimble
Nimble to pakiet do zarządzania sprzedażą, który integruje wiele różnych narzędzi. Ten intuicyjny system utrzymuje swoje aplikacje w jednym miejscu i ułatwia zarządzanie klientami i sprzedażą. Możesz zintegrować z tą platformą swoje e-maile i kalendarze zarówno z Google jak i Outlooka.
Ten system zarządzania sprzedażą posiada poręczną stronę "Today", na której możesz być na bieżąco i podejmować świadome decyzje. Na tej stronie można łatwo odczytać i uporządkować swoje plany, kalendarz i zadania.
Nimble pomaga Ci sprzedawać mądrzej, dostarczając informacje o sprzedaży wszystkim członkom Twojego zespołu. Ponadto, dzięki prognozowaniu transakcji i analizie pipeline, możesz być na bieżąco z celami, które chcesz osiągnąć.
Zarejestruj się na 14-dniową bezpłatną wersję próbną, aby przetestować Nimble przed zakupem pełnego planu. Płatne plany oferują inteligentny CRM i integracje, których potrzebujesz, aby śledzić swój zespół sprzedaży i przekroczyć swoje cele.
8. Insightly
Insightly to CRM, który jest specjalnie zaprojektowany, aby pomóc w zarządzaniu wszystkimi relacjami biznesowymi. To narzędzie utrzymuje wszystkie swoje dane sprzedaży w jednym miejscu. Możesz łatwo śledzić całą komunikację z klientami, monitorować wydajność pracowników i przydzielać im zadania.
Insightly jest łatwy w użyciu i posiada pulpit do raportowania, gdzie można szybko uzyskać wgląd w metryki biznesowe. Możesz używać Insightly do zadań administracyjnych, kampanii e-mailowych, zarządzania projektami, raportowania i wielu innych ważnych zadań. Insightly oferuje również wskazówki ekspertów, dzięki czemu można dowiedzieć się, jak w pełni wykorzystać ich wydajną platformę.
9. Keap
Keap to w pełni funkcjonalny CRM przeznaczony dla firm poszukujących zaawansowanego systemu zarządzania sprzedażą. Ta platforma działa dobrze do śledzenia codziennych zadań, takich jak terminy i kolejne kroki. Pomaga również usprawnić komunikację z klientem i może być wykorzystywana do pozyskiwania większej ilości leadów. Keap posiada zaawansowany kreator kampanii, który może przypisywać zadania i wysyłać e-maile w oparciu o konkretne działania klienta.
Keap posiada również interfejs "przeciągnij i upuść" do zarządzania leadami. Pomaga to usprawnić projektowanie stron internetowych i ułatwia tworzenie kampanii marketingowych.
Keap oferuje różne plany dla różnych typów firm. Małe firmy skorzystają z planu Grow, który zawiera potężny CRM i narzędzia do e-mail marketingu. Większe firmy powinny rozważyć plan Keap Pro, który oferuje bardziej zaawansowane narzędzia do zarządzania dużymi kontami.