Liczby nie kłamią - przyjęcie systemu CRM może przynieść zespołom sprzedażowym w małych firmach zmieniające wyniki.

Ale jak duży wpływ powinno mieć zarządzanie relacjami z klientami na przychody ze sprzedaży i efektywność Twojej organizacji? Jeśli zastanawiasz się nad zainwestowaniem w CRM dla swojego zespołu sprzedaży, te statystyki CRM zaczerpnięte z niezależnych badań mogą przekonać Cię do podjęcia decyzji.

1) Średni zwrot z inwestycji w CRM wynosi 8,71 USD na każdego wydanego dolara. (źródło: Nucleus Research)

2) Skuteczne organizacje sprzedażowe są o 81% bardziej skłonne do konsekwentnego korzystania z systemu CRM lub innego systemu ewidencji danych. (źródło: Aberdeen Group)

3) Średnia liczba użytkowników CRM wśród specjalistów ds. sprzedaży wynosi 73%, a średni okres zwrotu z inwestycji wynosi 13 miesięcy. (źródło: G2's CRM Software Research, Summer 2019 Grid® Report for CRM).

4) 48% firm zgłasza, że usprawnienie lejka sprzedażowego CRM jest jednym z ich najważniejszych priorytetów sprzedażowych w tym roku. (źródło: Adam Enfroy)

5) 22% handlowców wciąż nie wie, czym jest CRM. (źródło: HubSpot State of Inbound '16)

6) 40% sprzedawców wciąż korzysta z nieformalnych metod, takich jak arkusze kalkulacyjne i programy pocztowe, do przechowywania danych o klientach. (źródło: HubSpot State of Inbound '16)

7) Aplikacje CRM mogą pomóc zwiększyć sprzedaż nawet o 29%, produktywność sprzedaży nawet o 34%, a dokładność prognoz sprzedaży o 42%. (źródło: Salesforce)

CRM

8) 74% użytkowników stwierdziło, że ich system CRM dał im lepszy dostęp do danych o klientach. (źródło: Software Advice)

9) Dostępność danych dla handlowców skraca ich cykle sprzedażowe o 8-14%. (źródło: Nucleus Research)

10) 65% firm stosuje CRM w ciągu pierwszych pięciu lat swojej działalności. (źródło: Capterra)

11) Przedstawiciele handlowi odnotowali wzrost wydajności o 26,4% po dodaniu do aplikacji CRM portali społecznościowych i dostępu mobilnego (źródło: Nucleus Research)

12) 81% użytkowników systemów CRM korzysta z nich za pomocą wielu typów urządzeń, w tym laptopów, komputerów stacjonarnych, smartfonów i tabletów. (źródło: Software Advice)

13) 24% więcej przedstawicieli handlowych osiąga roczny limit sprzedaży dzięki mobilnemu dostępowi do swojego CRM. (źródło: Aberdeen Group)

14) 47% ankietowanych użytkowników CRM twierdzi, że ich CRM miał znaczący wpływ na utrzymanie klientów i taki sam odsetek twierdzi, że ich CRM miał znaczący wpływ na satysfakcję klientów. (źródło: Capterra)

15) Użytkownicy CRM są najbardziej zadowoleni z kontaktów i zarządzania kontami, jakie zapewniają systemy CRM, przy czym średni wynik zadowolenia użytkownika wynosi 88%. (źródło: G2's CRM Software Research)

16) W ciągu jednego roku liczba produktów CRM na stronach G2 wzrosła ze 178 do 394, co stanowi wzrost o 121,3% w stosunku do roku poprzedniego. (źródło: G2's CRM Grid)

17) Według użytkowników G2, średni ROI dla wdrożenia oprogramowania CRM wynosi 13 miesięcy. (źródło: G2's CRM Grid)

Oczywiście, statystyki CRM mówią tylko część historii.