Oprogramowanie CRM zapewnia wiele korzyści zespołom sprzedaży wychodzącej - ale które z nich są najważniejsze?

Oto 10 istotnych korzyści, których nie należy pomijać podczas poszukiwania nowego CRM.

10. Mobilny dostęp

Przedstawiciele handlowi muszą być równie skuteczni zarówno w biurze, jak i poza nim, dlatego możliwość dostępu do ofert i informacji kontaktowych z dowolnego urządzenia ma kluczowe znaczenie. Najlepiej, jeśli Twój CRM będzie oferował aplikacje mobilne na iPhone'a i Androida, które są niezawodne i łatwe w użyciu bez poświęcania funkcji desktopowych.

9. Komunikacja w całym zespole

Czy Twój CRM pozwala przedstawicielom handlowym na łatwą komunikację i dzielenie się informacjami o klientach z innymi członkami zespołu, nawet spoza działu sprzedaży? Możliwość szybkiego oznaczania zespołów wsparcia technicznego i marketingu w celu zapewnienia dodatkowej pomocy przy realizowanych transakcjach daje Ci ogromną przewagę nad zespołami sprzedaży, które są odizolowane w ramach swoich organizacji.

8. Szybka, prosta konfiguracja

Nie decyduj się na CRM, który wymaga gruntownego szkolenia z góry - lub co gorsza, stałego administratora, który będzie go obsługiwał za Ciebie. Zespoły sprzedaży w małych firmach są najlepiej obsługiwane przez przyjazne dla użytkownika, intuicyjne rozwiązania CRM, które można opanować w ciągu jednego popołudnia i które nie wymagają bieżącej konserwacji. Należy pamiętać, że 55% przedstawicieli handlowych uważa, że łatwość obsługi jest najważniejszą cechą CRM. Wymyślne dzwonki i gwizdki często przytłaczają przedstawicieli handlowych, którzy chcą po prostu sprzedawać więcej i szybciej.

7. Synchronizacja kontaktów

Ręczne wprowadzanie danych może wyssać niezliczone godziny z tygodnia pracy zespołu sprzedaży. Najlepsze CRM-y redukują jak najwięcej z tych powtarzających się zadań, pozwalając na szybką synchronizację kont e-mail, kalendarza i smartfona, dając Ci jedno miejsce dla wszystkich informacji o koncie.

6. Niestandardowe raporty

Podczas gdy większość platform CRM może pokazać dane dotyczące sprzedaży i pipeline na pierwszy rzut oka, te najbardziej użyteczne pozwalają zespołom sprzedaży na drążenie według produktu, źródła i innych filtrów, dzięki czemu można znaleźć liczby, które są dla Ciebie ważne.

5. Integracje

Jeśli Twoi przedstawiciele handlowi muszą opuszczać CRM za każdym razem, gdy muszą wysłać wiadomość e-mail lub sprawdzić kalendarz spotkań, ten stracony czas będzie się sumował i zmniejszy produktywność Twojego zespołu. Poszukaj CRM, który integruje się z oprogramowaniem biznesowym, z którego już korzystasz, abyś Ty i Twoi przedstawiciele mogli robić wszystko w jednym miejscu.

marketing

4. Narzędzia procesu sprzedaży

CRM powinien sprawić, że Twoi przedstawiciele będą bardziej efektywni, a nie tylko lepiej zorganizowani. Systemy CRM z funkcjami procesów sprzedaży pomagają przedstawicielom handlowym wiedzieć, kiedy i jak się do nich zwracać, dzięki czemu mogą się bardziej skupić na zamykaniu transakcji, a nie na zarządzaniu zadaniami. Narzędzia do obsługi procesów sprzedażowych zapewniają również menedżerom kolejny sposób na przełamanie ich pipeline'u - nie tylko pod względem ilościowym, ale również jakościowym - i zrozumienie, czy ich przedstawiciele skutecznie pracują nad leadami.

3. Wartość

Dla małych i średnich firm liczy się każdy dolar. CRM-y z ogromnymi listami funkcji zazwyczaj wiążą się z ogromnymi kosztami na użytkownika, a niektóre CRM-y nabijają swoich użytkowników na palec, pobierając dodatkowe opłaty za standardowe funkcje. (Jaki jest sens posiadania CRM, jeśli trzeba płacić za przeglądanie raportów?) Upewnij się, że znalazłeś niedrogi CRM, który zawiera wszystkie funkcje, których Twój zespół sprzedaży będzie używał, zaraz po wyjęciu z pudełka.

2. Bezpłatne wsparcie

Pro tip: Jeśli usługa CRM próbuje pobierać dodatkowe opłaty za honorowanie wsparcia na żywo, to znaczy, że zdzierają z Ciebie. Dział obsługi klienta Twojego CRM powinien być zespołem rzeczywistych istot ludzkich, które są dostępne przez telefon, e-mail lub czat online.

1. Przyjęcie przez zespół

Twój CRM musi być zaprojektowany z myślą o przedstawicielach handlowych, w przeciwnym razie. Przy wskaźnikach przyjęcia CRM znacznie poniżej 50%, zgodnie z badaniem Gartner Group z 2015 roku, nie jest zaskoczeniem, że tak wiele inicjatyw CRM ostatecznie kończy się niepowodzeniem. Przedstawiciele handlowi będą się buntować przeciwko narzędziom CRM, które oferują menedżerom jedynie środki do monitorowania ich zespołów i wymuszania zgodności.

Aby wdrożenie zakończyło się sukcesem, CRM musi przede wszystkim udowodnić swoją wartość przedstawicielom handlowym, łagodząc powszechne problemy i pomagając im w wygrywaniu większej liczby transakcji. Gdy widzą korzyści, zespół będzie się na pokładzie - co musi być priorytetem nr 1 w poszukiwaniu CRM.